Education

اعلامیه همکاری مشترک “جنبش شنبه های ارغوانی”و “نهاد دختران در مسیر تغیر” در پیوند به کارزار یک کتاب، یک جامعه

 

بنام خدای حق ، عدالت و آزادی 

اعلامیه همکاری مشترک “جنبش شنبه های ارغوانی”و “نهاد دختران در مسیر تغیر” در پیوند به کارزار یک کتاب، یک جامعه 

گروه طالبان پس از حاکمیت شان در افعانستان، بر اساس برداشت های افراطی شان از دین مبین اسلام، برخلاف خواست و اراده جمعی جامعه درب مکاتب، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را بروی زنان و دختران افغانستان بستند تا نسل آینده بدور از تعلیم، تحصیل و کتاب سربازان چشم بسته نظام مبنی بر خواست و اراده آنان باشند.

گروه طالبان نزدیک به دوسال گذشته با تطبیق سیاست های افراطی شان منجر به افزایش مشکلات روحی و روانی و افزایش آمار خودکشی در میان جوانان خصوصا بانوان گردیدند.

“جنبش شنبه‌های ارغوانی” که در نخستین روز ها پس از حاکمیت گروه طالبان پا به عرصه مبارزات اعتراضی علیه سیاست های انسان ستیزانه طالبان گذاشته، در مدت نزدیک به دو سال گذشته از هیچ‌گونه تلاش در جهت حقاق حقوق شهروندان خصوصا زنان و دختران افغانستان دریغ نکرده است.

“جنبش شنبه های ارغوانی”با درک اهمیت سواد، آگاهی و مطالعه در پیشرفت و ترقی کشور، کارزاری را زیر عنوان یک کتاب، یک جامعه (Onebookonesociety) را در ماه حوت ۱۴۰۱، به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در جامعه خصوصا در میان جوانان و بانوان دانشجو که از حق آموزش و تحصیل محروم گردیدند، آغاز نموده و افتخار دارد که نقش کوچکی در بیداری و پویایی جامعه ایفا نموده است.

اینک کمیته هنر و فرهنگ “جنبش شنبه‌های ارغوانی” و “نهاد دختران در مسیر تغییر” به منظور مؤثریت هر چی بیشتر کارزار یک کتاب، یک جامعه، تفاهم نمودند تا منبعد این کارزار را بصورت مشترک‌ ادامه دهند.

خواست ما در “جنبش شنبه‌های ارغوانی” و “نهاد دختران در مسیر تغییر” از جامعه جهانی این است تا با اتخاذ مکانیزم های واقعی بینانه از بازگشایی درب مکاتب، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و برگشت زنان به اجتماع حمایت قاطع نمایند.